Prostredníctvom zvuku a hudby dochádza k aktivizácii samoliečiacich procesov v organizme. Je to rovina relaxačného pôsobenia zvuku a hudby prostredníctvom hudobnej relaxácie a zvukových kúpeľov. Techniky muzikoterapie majú pozitívny vplyv nielen na dospelých, ale aj na deti. Majú pozitívne účinky na zajakávanie, správne dýchanie aj artikuláciu. Rozvíjajú mentálne funkcie, estetické cítenie a zdravé sebavedomie. Zlepšujú rozvoj zmyslovej kooperácie a motoriky (sluch, zrak, hmat – koordinácia, obratnosť rovnováha). Počas inovačného vzdelávania si osvojíte rôzne techniky, spoznáte nástroje muzikoterapie a naučíte sa, ako reagovať na náročné situácie pomocou muzikoterapetických cvičení.
Inovačné vzdelávanie v oblasti pedagogiky predprimárneho vzdelávania v rozsahu 50 hodín realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.
Evidenčné číslo: 8/2020-IV
Program v rozsahu: 50 hodín (rozsah prezenčnej formy – 15 hodín, rozsah dištančnej formy – 35 hodín).
Inovačné vzdelávanie Liečivá sila hudby, muzikoterapia pre deti je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
učiteľ materskej školy
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ základnej umeleckej školy
vychovávateľ
pedagogický asistent
školský špeciálny pedagóg
Hlavný cieľ programu: S využitím rôznych muzikoterapeutických hier rozšíriť, prehĺbiť a inovovať profesijné kompetencie v hudobnej výchove a muzikoterapii a viesť deti k tomu, aby si budovali svoj vlastný vzťah k hudbe a rytmu. Osvojiť si metódy a formy práce, ktoré vedú deti k získaniu schopnosti vyjadrovať svoje emócie, vzťahy a postoje prostredníctvom hudobných a hudobno-pohybových činností.
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
- Využívať hru na tele, na Orffovom inštrumentári, na vlastnoručne zhotovenom rytmickom nástroji, na elementárnych hudobných nástrojoch v rámci muzikoterapeutických hier. Prostredníctvom nich vyjadrovať zvukovú podobu javov a nálad rešpektujúc hudobné cítenie a predstavy deti a žiakov.
- Žiaci dokážu vyjadriť pocity z počúvanej hudby verbálne, pohybom a inými umeleckými prostriedkami, vyjadriť náladu rytmickými a melodickými nástrojmi alebo inými zdrojmi zvuku, pohybom a dramatickými prostriedkami.
- Cieľom je získať vnímavého a aktívneho poslucháča hudby, ktorý si získa vzťah k hudbe na celý život.
Získané profesijné kompetencie:
- Absolvent bude kompetentný použiť široké spektrum hier a činností v hudobnej výchove a muzikoterapii.
- Vytvára podmienky na komplexný rozvoj dieťaťa prostredníctvom hudobných činností.
- Pozná muzikoterapeutické hudobné nástroje a vie ich aplikovať priamo vo výchovno- vzdelávacom procese.
- Má vedomosti o tom ako pracovať s rytmom a vie akou formou rozvíjať intuitívnu a prirodzenú schopnosť vnímať a prejaviť hudobný rytmus.
Termín konania:
20.2.2025 Online od 16:00
Ďalšie termíny a mestá budeme priebežne uverejňovať počas školského roka 2024/2025.
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca do vzdelávania:
Kompletne vyplnená objednávka inovačného programu je zároveň prihláškou záujemcu na vzdelávanie a riadi sa všeobecnými obchodnými pravidlami.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % prezenčného vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 2,50 €.
HODNOTENIE VZDELÁVANIA:
„Veľmi inšpiratívne, ideálne pre prácu s deťmi, odporúčam všetkým. Úžasné aktivity. Ďakujem."
„Veľká skúsenosť, veľmi prínosné, zrozumiteľné, kreatívne, nádherné."
„Veľmi nápadité, záživné, ideálne pre prácu s deťmi."
„Lektor nám ukázal nové hudobné nástroje, ktoré sa bežne nepoužívajú, čo je super."
„Rozšírila som si vedomosti ohľadom muzikoterapie a zisťujem, že u detí naozaj fungujú."
Lektor: Mgr. Peter Javorský, verejne vystupujúci aj pod menom Javor Divotvor, je zakladateľ občianskeho združenia Nakopni sa. Je absolvent 2-ročného certifikovaného výcviku hudobno-dramatických terapií pod odborným vedením Mgr., MgA. Zdenka Šimanovského, člena Muzikoterapeutickej asociácie ČR, Asociácie pre psychoterapiu, Asociácie systemických konštelácií a člena World Federation of Music Therapy. V súčasnosti sa lektor venuje najmä muzikoterapii, vedeniu vlastných hudobných workshopov zameraných na intuitívnu prácu s rytmom a výuke hry na africké bubny Djembe.
Viac z kategórie
89 €
Nový komentár