Úroveň jazykovej a literárnej gramotnosti dieťaťa v začiatkoch jeho školskej dochádzky predstavuje kľúčovú podmienku jeho budúceho úspešného zaradenia sa do výchovno-vzdelávacieho procesu. Vzdelávanie ponúka poznatky o deťoch so špeciálnymi potrebami a najčastejšími diagnózami v prostredí materských škôl. Program sa taktiež zameriava na jazykovú výchovu detí so špeciálnymi potrebami.
Inovačné vzdelávanie v oblasti pedagogiky predprimárneho vzdelávania v rozsahu 50 hodín realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.
Evidenčné číslo: 57/2023-IV
Program v rozsahu: 50 hodín (rozsah prezenčnej formy – 12 hodín, rozsah dištančnej formy – 38 hodín)
Inovačné vzdelávanie Jazykový rozvoj deti so špeciálnymi potrebami v MŠ je určené pre tieto kategórie, podkategórie a kariérové pozície:
• učiteľ materskej školy
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg
• vychovávateľ
Hlavný cieľ programu:
Inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov materských škôl potrebné pre prácu s deťmi so špeciálnymi potrebami v kontexte realizácie pedagogickej diagnostiky, plánovania, hodnotenia a rozvíjania jazykových schopností.
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
- Rozvoj dieťa so špeciálnymi potrebami v prostredí materskej školy
- Plánovať výchovno-vzdelávacie aktivity v rámci rozvoja jazykových schopností v súlade s potrebami detí so špeciálnymi potrebami
- Rozšíriť a prehĺbiť pedagogické zručnosti v oblasti komunikácie a rozvíjať správnu komunikáciu dieťaťa prostredníctvom hier a činností.
Získané profesijné kompetencie:
- Absolvent disponuje teoretickými vedomosťami a praktickými zručnosťami v oblasti jazykových schopností detí so špeciálnymi potrebami v prostredí materských škôl, ktoré následne aplikuje do praxe.
- Dokáže urobiť pedagogickú diagnostiku dieťaťa so špeciálnymi potrebami.
- Dokáže navrhnúť obsah výchovno-vzdelávacieho procesu s cieľom primeranej adaptácie a rozvoja dieťaťa so špeciálnymi potrebami.
- Vytvára podnetné prostredie pre vývin a rozvoj osobnosti detí so zreteľom na ich vekové a individuálne osobitosti v súlade s kurikulom predprimárneho vzdelávania v materských školách.
Termín konania
20.5.2025 Online od 16:00
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca do vzdelávania:
Kompletne vyplnená objednávka inovačného programu je zároveň prihláškou záujemcu na vzdelávanie a riadi sa všeobecnými obchodnými pravidlami.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % prezenčného vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 2,50 €.
HODNOTENIE VZDELÁVANIA:
„Vzdelávanie mi pomohlo lepšie prispôsobiť jazykové aktivity pre deti so špeciálnymi potrebami."
„Lektorka nám ukázala skvelé metódy na rozvíjanie reči."
„Veľmi pekné a zaujímavé vzdelávanie a aj prístup lektorky, ďakujem."
Lektor: Mgr. Jana Kišová pracuje ako logopedička od ukončenia školy v r. 2007. Pracovala prevažne v poradenských zariadeniach. V súčasnosti pracuje v Súkromnom centre poradenstva a prevencie centra včasnej intervencie v Žiline. V samotnej práci sa venuje diagnostike a intervencii malých detí, detí s poruchou autistického spektra, detí so špeciálnymi potrebami, starších detí a detí s poruchou výslovnosti.
Viac z kategórie
Žiadne komentáre
Žiadne komentáre
89 €
Nový komentár